Η λέξη «κοινότητα» αποτελούσε πάντα το κέντρο βάρος του YouTube. Από το να υποστηρίζει ο ένας τον άλλον, να ταξιδεύουν οι χρήστες σε όλον τον κόσμο μέσα από τα βίντεο άλλων μελών, να βρίσκουν βοήθεια σε κάθε τεχνικό θέμα που μπορεί να τους προβληματίζει, να κάνουν πλάκα ή να δημιουργούν ένα καλό κύκλο πιστών και φίλων, η μεγάλη ιδέα της σύνδεσης μέσα από το βίντεο, έχει αποδειχθεί ως το πιο ισχυρό πλεονέκτημα της πλατφόρμας. Βέβαια, ότι περιεχόμενο υπάρχει εκεί μέσα δεν αποτελείται από βίντεο με κινούμενη δράση.
Υπάρχουν εκατομμύρια στατικά βίντεο με μια εικόνα και ένα τραγούδι, υπάρχουν εκατομμύρια οδηγίες και συμβουλές που συνοδεύονται απλά από υπότιτλους σε ένα φανταχτερό φόντο, υπάρχουν εκατομμύρια βίντεο ιστορίες φτιαγμένες από χαζά GIFs και memes.
Και επειδή, ειδικά αυτές οι τελευταίες "ιστορίες", μοιάζουν να είναι ένα καλό trend στο Instagram (που τις μοιράζει μετά στο Facebook, το οποίο με τη σειρά του θέλει να κάνει το Watch ένα βίντεο κανάλι σαν το YouTube) έρχεται τώρα η βίντεο πλατφόρμα της Google και παρουσιάζει μια νέα λειτουργία την οποία ονομάζει Reels. Δεν είναι τίποτα διαφορετικό από το δημοφιλές format των Stories του Instagram, μόνο που το Reels έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για τους δημιουργούς και τους influencers στο YouTube.
Με τη νέα λειτουργία Reels οι δημιουργοί περιεχομένου στο YouTube θα έχουν τη δυνατότητα να εκφράζονται πιο άμεσα και να έρχονται σε επαφή με το κοινό με μεγαλύτερη ευκολία, χωρίς να απαιτείται πάντα πρόσβαση σε κάποιον υπολογιστή, αφού και με ένα απλό κινητό θα μπορεί να δημιουργηθεί ένα πολύ όμορφο περιεχόμενο το οποίο θα εξυπηρετεί κάποιες ανάγκες του δημιουργού.
Στα Reels ο δημιουργός θα μπορεί να χρησιμοποιεί φωτογραφίες ή μικρά βίντεο, να τα εμπλουτίσει με κείμενα ή φίλτρα ή stickers ή links και να τα μοιράσει σε ένα ενιαίο βίντεο 30 δευτερολέπτων, το οποίο όμως δεν θα εξαφανίζεται μετά από 24 ώρες. Θα μένει για πάντα εκεί, βασικά για να γεμίζει το κενό ανάμεσα στις αναρτήσεις πιο σοβαρού και πιο δουλεμένου περιεχομένου.
Το YouTube συνεργάστηκε με ορισμένους από τους πιο επιδραστικούς δημιουργούς που φιλοξενεί στην πλατφόρμα του για την τελειοποίηση αυτού του προϊόντος. Κάτι που βασικά στοχεύει στο δέσιμο και τη συμμετοχή της μεγάλης κοινότητας. Όπως για παραδειγμα στο να μπορεί ένας μουσικός να μεταδίδει στους fans ειδήσεις ή σκηνές από τα παρασκήνια, αυξάνοντας έτσι και την προβολή του και την προώθηση κάποιου νέου μουσικού βίντεο.
Το YouTube προτείνει αυτή τη λειτουργία σαν έναν τρόπο για γρήγορη πρόσβαση σε περιεχόμενο (το οποίο μοιράζεται πιο εύκολα και πιο γρήγορα) με αποτέλεσμα να δείξει στον κάθε δημιουργό μια πιθανή σωστή κοινοτική θέση, μέσω αναρτήσεων που φτάνουν μόνο στο κοινό του καναλιού του. Βέβαια, για να ενεργοποιηθεί η λειτουργία σε ένα λογαριασμό YouTube, ο δημιουργός του καναλιού θα πρέπει να έχει πάνω από 10.000 συνδρομητές στο κανάλι του. Γιατί, διαφορετικά, με λιγότερους, influencer δεν γίνεσαι.
Για περισσότερες πληροφορίες πώς να φτιάξετε τη δική σας μεγάλη κοινότητα το YouTube έχει φτιάξει έναν μικρό οδηγό. Θα τον βρείτε εδώ.
Πηγή: http://www.lifo.gr/now/digital-life/171221