Τρομερές βαθμολογίες σημείωσε στις πανελλαδικές εξετάσεις, στα μαθήματα της φυσικής και των μαθηματικών ένας μαθητής από τα Λεχαινά. Ο Σταμάτης Αλεξανδρόπουλος, απόφοιτος του ΓΕΛ Λεχαινών, βαθμολογήθηκε με 19.9 στα Μαθηματικά και με το απόλυτο 20 στη Φυσική. Βέβαια, η «καλή μέρα από το πρωί φαίνεται», αφού ο 18χρονος αριστούχος έλαβε το απολυτήριό του Γενικού Λυκείου με «Άριστα 20»!
Ο Σταμάτης με 19.067 μόρια, σήμερα καλείται να επιλέξει μεταξύ Πολυτεχνείου και Ιατρικής. Αλλά, ο Σταμάτης, μόλις πάρει το πτυχίο του, δεν πρόκειται να παραμείνει στην Ελλάδα, εξαιτίας της «εργασιακής ανασφάλειας και του αβέβαιου τοπίου που υπάρχει στη χώρα μας». Ακόμη ένα «λαμπρό μυαλό» μεταναστεύει…
«Όταν υπάρχει πόθος»
Το patrisnews.com συνάντησε τον Σταμάτη και στην ερώτηση εάν θεωρεί τον εαυτό του ευφυία, απάντησε: «Δεν αισθάνομαι σαφώς ότι είμαι ευφυία, απλά ο βαθμός ήταν αποτέλεσμα συστηματικού διαβάσματος, επίλυσης δύσκολων θεμάτων από διάφορα βιβλία -δεν περιορίστηκα μόνο στα σχολικά βιβλία- αλλά περισσότερο της αγάπης μου για το μάθημα αυτό. Άλλωστε όταν δεν υπάρχει πόθος για ένα θέμα, δεν επιτυγχάνεις τους στόχους σου. Η τύχη σπάνια βοηθά ένα πολύ καλό αποτέλεσμα».
Στη συνέχεια τόνισε: «Η αγάπη μου για τα μαθηματικά με οδήγησε στο να επιλέξω αυτό το μάθημα Επίσης, για να είμαι πιο σίγουρος , και επειδή μου αρέσουν και οι ιατρικές και οι πολυτεχνικές σχολές αξιοποίησα τη δυνατότητα να επιλέξω εκτός από Βιολογία, και Μαθηματικά .Τα φετινά θέματα στα μαθηματικά ήταν από τα πιο απαιτητικά και χρειάζονταν ψυχραιμία και σωστή κατανομή του χρόνου. Όσον αφορά την Φυσική έγραψα 20 κάτι που πέτυχα με συστηματικό και ποιοτικό διάβασμα .Τα φετινά θέματα ήταν λίγο πιο απαιτητικα από τα περσινά , ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και απαιτούσαν ψυχραιμία . Θα ήθελα να ευχαριστήσω το θείο μου και καθηγητή μου στη Φυσική Χρήστο Παπαδόπουλο».
Στην ερώτησή αν στερήθηκε πολλά τον τελευταίο χρόνο, απάντησε: «Το πολύωρο διάβασμα ,η εντατική μελέτη και τα εξωσχολικά μαθήματα δεν μου επέτρεπαν να έχω πολύ ελεύθερο χρόνο .Στερήθηκα, όχι εντελώς, τα ταξίδια και τις εξόδους , αλλά εύρισκα στο πιάνο ένα ιδανικό καταφύγιο που με βοηθούσε να αποφορτιστώ από την ένταση του διαβάσματος».
Σε ερώτηση για τη σχολή που θα επιλέξει, σημείωσε: «Προσανατολίζομαι προς την ιατρική -ιδανική επιστήμη για να βοηθήσω τον πάσχοντα συνάνθρωπο και να απαλύνω τον ανθρώπινο πόνο. Όμως, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες είναι και οι Πολυτεχνικές σχολές που έχουν πολλές διεξόδους».
«Μακριά από την εργασιακή ανασφάλεια και το αβέβαιο τοπίο»
Στο ερώτημα για το εάν θα παραμείνει Ελλάδα ή θα καταλήξει στο εξωτερικό, ήταν κατηγορηματικός: «Όποια κι αν είναι η επιλογή μου, θα συνεχίσω τις σπουδές μου στο εξωτερικό, απομακρυνόμενος από την εργασιακή ανασφάλεια και το αβέβαιο τοπίο που υπάρχει στη χώρα μας. Άλλωστε, στο εξωτερικό αξιοποιούνται τα ταλέντα και με την αξιοκρατία που υπάρχει, ενισχύεται η δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης».
Όσον αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα, σχολίασε: «Το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται πολλές αλλαγές. Δεν υπάρχει λόγος την τελευταία χρονιά να υπάρχουν μαθήματα, εκτός των εξεταζομένων, αφού αυτή η δυνατότητα μπορεί να αξιοποιηθεί στις προηγούμενες τάξεις που έχουν γενικότερο προσανατολισμό. Ένα άλλο πρόβλημα που δεν έχει επιλυθεί ακόμα είναι και οι συνεχείς αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, το πολιτικό κόστος αλλά και η έλλειψη αναγνώρισης κάποιας καλής προσπάθειας ή μέτρου από τους προηγούμενους υπουργούς. Αυτό επιβαρύνει τους ίδιους τους μαθητές που δεν μπορούν να οργανώσουν την πορεία τους. Αυτό περίτρανα συνέβη φέτος με τις συνεχείς αλλαγές και τα πισωγυρίσματα του Υπουργείου».
Στήριγμα οι γονείς του
Ο πατέρας του, Νίκος, είναι καθηγητής φιλόλογος με καταγωγή από τα Καβάσιλα και η μητέρα του, Κατίνα, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής. «Οι γονείς μου, που παρείχαν αυτό το διάστημα όχι μόνο υλική, αλλά και ψυχολογική βοήθεια, είναι απόλυτα ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα ,με αφήνουν ελεύθερο να επιλέξω τη σχολή που επιθυμώ περισσότερο και να προγραμματίσω όπως εγώ θα ήθελα το επαγγελματικό μου μέλλον. Θα μοιραστώ όποιους προβληματισμούς τους, αλλά η επιλογή θα είναι δική μου», δήλωσε σχετικά.
Ο πατέρας του Σταμάτη, σαφώς συγκινημένος και φυσικά δικαιολογημένα υπερήφανος, τόνισε από την πλευρά του: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι -και εγώ και η γυναίκα μου- για την επιτυχία του γιού μας Σταμάτη. Η βαθμολογία του ήταν απόρροια επίπονης, μακροχρόνιας προσπάθειας και μελέτης και όχι μόνο της τελευταίας χρονιάς. Άλλωστε, η ποιότητα και ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων στη θετική κατεύθυνση έδειξαν ότι μόνο με χρόνο και συστηματικό διάβασμα μπορεί κανείς να πετύχει. Σε όλα αυτά τα χρόνια παρείχαμε στο γιό μας αμέριστη ψυχολογική συμπαράσταση και ήμασταν συνεχώς δίπλα του. Τον συγχαίρουμε και του ευχόμαστε υγεία , ευτυχία στη ζωή του και υλοποίηση των στόχων και φιλοδοξιών του στη σχολή που θα επιλέξει».
Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/2755829/petiche-to-apolito-20-sti-fisiki-ke-199-sta-mathimatika